Zondag 23 februariViering Steenwijks Ontzet
Woensdag 26 februari 20.00 uur Algemene ledenvergadering Vestzaktheater De Meenthe
Na de pauze (ca. 21.00 uur) wordt een film vertoond over “Vrouwen over de oorlogsjaren”, samengesteld door K. Storm en L. Hermans
Woensdag 8 aprilPresentatie van het boek De Oorlogstapes, auteur Teun Smit, uitgave van de Historische Vereniging Steenwijk
Maandag 13 april75 jaar bevrijding van Steenwijk geannuleerd
Vrijdag 22 meiLedenexcursie naar Vredewold (Groningen) geannuleerd
SeptemberPresentatie van het boek over Upko Koenen ( 1912-1967), auteur Aeisso Koenen, een uitgave van de Historische Vereniging Steenwijk

Nieuw boek Upko Koenen
Op 1 september a.s. verschijnt het boek Upko Koenen, ‘Opregte’ Steenwijker, 1912-1967. Het is een biografie geschreven door oudste zoon Aeisso Koenen over zijn vader de verenigingsman, drukker, uitgever, verzetsman, hoofdredacteur, raadslid, wethouder en locoburgemeester Upko Koenen. Het boek geeft een prachtig beeld van de samenleving in onze stad tussen 1920 en 1970. Onderwerpen die uitvoerig aan bod komen zijn onder andere het christelijk leven van vóór de oorlog (jeugd- en muziekverenigingen en kerk), de bezetting en het verzetswerk tijdens de oorlog en de politieke tegenstellingen in de gemeenteraad ná de oorlog (de PvdA versus de confessionele partijen). Ook de moeizame oprichting van Zonnekamp komt uitgebreid aan de orde. Het is een boek met 272 pagina’s, genaaid in harde kaft, formaat 21 x 30 cm.
Het boek is voor € 19,50 te koop bij de plaatselijke boekwinkels Primera Steenwijks Boekhuys en Groenendijk. Wilt het boek laten opsturen? Stuur dan even een mail naar jdoeven@hetnet.nl de verzk. zijn € 6,30

De Oorlogstapes.
Het dagelijks (over)leven in Steenwijk onder nazivlag.
Het boek van auteur Teun Smit, is een uitgave van de Historische Vereniging Steenwijk en telt 256 pag. met tientallen unieke foto's.
Het is vanaf heden verkrijgbaar bij de boekhandels van Groenendijk en Primera/Steenwijks Boekhuys voor de prijs van € 19,95. Voor leden van de Historische Vereniging Steenwijk € 14,95 (deze ledenprijs geldt niet in de boekhandel!)

Het verenigingsgebouw van de Historische Vereniging Steenwijk op Markt 60, is vanwege het coronavirus voorlopig gesloten.
Leden van de Hist. Ver. Steenwijk die het boek willen afhalen voor de ledenprijs kunnen een mail sturen naar jdoeven@hetnet.nl. Wilt u dan vooraf het verschuldigde bedrag €14,95 overmaken op het banknr. van de Historische Vereniging Steenwijk, NL37 RABO 0333 3276 67, graag met vermelding van uw straatnaam + huisnummer.
Opsturen kan ook, wilt u dan echter wel vooraf het verschuldigde bedrag €14,95 + €6,30 inpak- en verzk. = €21,25 overmaken op het banknr. van de Historische Vereniging Steenwijk, NL37 RABO 0333 3276 67, graag met vermelding van uw straatnaam + huisnummer. De verzending wordt geregeld door drukkerij Bijzonderdruk in Steenwijk.

Overzicht van onze belangrijkste activiteiten: