Zat. 23 februariViering Steenwijks Ontzet zie www.steenwijksontzet.nl
Zat. 30 maart 12-16 uurFotoscandag en open huis, Markt 60 (1e etage)
Zat. 25 meiLedenexcursie naar Vriezenveen en Ootmarsum
Zat. 29 juni 10-15 uurOpen Dag Werkgroep Archeologie Steenwijk in het Gemaal aan de Eesveenseweg
Zon. 30 juni 11-17 uurBoekenmarkt met kraam Hist. Ver. Steenwijk markt Steenwijk

LEDENEXCURSIE naar Vriezenveen en Ootmarsum.
De jaarlijkse ledenexcursie van de HVSeO is op zaterdag 25 mei 2019 naar Vriezenveen en Ootmarsum. Het vertrek is om 9.00 uur vanaf de voorzijde van het station in Steenwijk. Na een koffie pauze wordt het Historisch Museum Vriezenveen bezocht, het museum toont de geschiedenis van de “Rusluie” (handel op Sint Petersburg), de textielindustrie ( Jansen & Tilanus) en het ontstaan van het lange lintdorp Friezenveen. In Ootmarsum wordt het Openluchtmuseum en het Drostenhuis bezocht. Daarna is er nog enige tijd ter vrije besteding. Om 17.00 u vertrekt de bus weer naar Steenwijk. De kosten bedragen € 44,- p.p. dit is inclusief betaling van koffie met gebak, entree museum te Vriezenveen, lunch, entree museum en Drostenhuis te Ootmarsum, gidsen, bus en een fooi voor de chauffeur. U kunt zich aanmelden door betaling van € 44,- per persoon op bankrekening NL37 RABO 0333 3276 67 t.n.v. Historische Vereniging Steenwijk. Wilt u nadere informatie, neem dan s.v.p. contact op met penningmeester Gerrit Heidinga. (tel. 519032 of heidingadewit@ziggo.nl)

Overzicht van onze belangrijkste activiteiten: